Opdrachten
#verandercommunicatie #strategie en uitvoering #storytelling
Schiphol werkt aan het verankeren van IT en data in het hart van de organisatie als geïntegreerd onderdeel van het primaire proces. In deze beweging gaat de huidige IT-structuur naar de achtergrond en samenwerken in multidisciplinaire teams naar de voorgrond. Zo kan Schiphol voor betere real-time inzichten zorgen in de continue stroom aan klantvragen en daar sneller, gemakkelijker en met een gezamenlijke (technologie) focus en verantwoordelijkheid op inspelen. Daar hoort een cultuur bij die vakmanschap en zelfsturing waardeert en bevordert.
In mijn rol creëerde ik samen met het change team een veranderklimaat met één verhaal, eenduidige begrippen en een eerlijke dialoog zodat betrokken stakeholders de veranderingen begrijpen en gaan omarmen.
#interne communicatie #verandercommunicatie #stakeholdermanagement
Winkelvoorraden voor retailers vormen twee grote uitdagingen: de onvoorspelbaarheid van de vraag en de complexiteit van de supply chain. HEMA gaat werken met een slim systeem dat een nieuwe manier van werken vraagt aan planners, data engineers en leidinggevenden.
In mijn rol geef ik invulling aan de informatiebehoefte van de uiteenlopende interne doelgroepen. Daarnaast maak ik een brede interne doelgroep bewust van de verschuiving naar het intensiever werken met slimme tools gedreven door artificial intelligence.
#externe communicatie #redactie #relatiemanagement #freelance
Verschillende opdrachten uitgevoerd voor Ditzo en, eveneens onder de vlag van a.s.r., Europeesche verzekeringen.
Van het schrijven van de corporate story in een handzaam formaat tot het adviseren en herschrijven van alle externe communicatiestukken aan samenwerkingspartners naar aanleiding van een verandering van een software oplossing.
#corporate communicatie #corporate PR #internal branding #stakeholdermanagement #woordvoering
Vervanging Manager Corporate Communicatie tijdens zwangerschapsverlof. Verantwoordelijk voor: issuemanagement, verandercommunicatie, corporate PR en branding, interne events, stakeholdermanagement en woordvoering met als belangrijkste thema’s: herijking strategie en interne waarden, reorganisatie, wijzigingen CAO, nieuwe internationale samenwerkingen en merkexpansie.